maKcik MaNis

My photo
kuching, sarawak, Malaysia
sudah berumo 21 tahun...asal saya aloq staq maju jaya!ding...skrg study kt unimas n mostly want to say, im juz ordinary gurl who always make mistake..tak suka makeup tp suka men makeup2..hahahaha!saya suka lepak, n sgt suka menghabiskan masa dgn membaca..chill up to read..xsuka jgn baca!byebyebye!

Nov 21, 2010

raya haji!!

assalamualaikum kawan-kawan..
ampa sume apa habaq???mesti sihat-sihat kan..besalaa,baru lepas raya haji..tiap-tiap hari makan daging ajaa...xckup daging,perut,tulang suma hampa bedai kan???huhu...rindunya nk cakap kedah,dok sini kalau cakap piauu kedah,gerenti suma xpham..hehehe...ok2,macam besa...aku nk cakap pengalaman aku raya haji kat sarawak neh..actually,kalo dekat u neh,bleh tahanlaa sebab ada wat jamuan,makan2..tapi yang sebenarnya, sini x semeriah raya di semenanjung...aku ada tanya kawan aku iaitu WAN POCOYO dan YANA before this,diorang ckap dekat sini memang tak ada sambutan..pagi pergi solat raya then balik makan...itu aje...x macam dekat semenanjung, RAYA HAJI pun mesti meriah gilak!! n aku kalo ada dekat umah gerenti ada baju raya baru!!!tp kali neh,aku cuma recycle baju lama...terpaksalaa kan..nak wat cmna lagi...huhuhu...

walaupun aku jauh dari famly,aku n kawan2 tetap bawa budaya di semenanjung ke sini..kami tetap g ziarah member2 yang asal dari sini..sempat gakla merasa makanan di sini...kiranya,budaya menziarahi tetap diamalkan...TAPIKAN, org sini mcm pelik aje bila kami wat rombongan mcm neh,siap berbaju kurung lagi..yg diowg lak,selamba aje pakai jeans n tshirt..huhuhuh


antara menu masakan yang masuk perutku ialah LUPIS, mcm ketupat tp iras2 lemang..huhu...dimakan dengan rendang,ayam masak merah,dalca n mcm2 lagi...then LAKSA SARAWAK buatan KAK MAH yang memang POWERR....sedap sampai menjilat kuku!!!hehehehe...korang tahu kan,laksa sarawak neh x guna ikan macam laksa penang,tp guna stok udang dan juga, isi dia guna bihun,bkn guna laksa macam yg kita slalu makan dekat semenanjung..btw, LAKSA SARAWAK SEDAP!!huhu

dalam aty aku time 2 pikir, kan best kalo dapat makan masakan semenanjung..RENDANG, NASI IMPIT KUAH KACANG, LAKSA PENANG,SOTO...hukhukhuk..cdehla mengenangkan diriku ini...but waaiiiittt!!!tiba-tiba salah seorang member aku ajak p umah sepupu dia..katanya ada makan-makan...soo,apa lagiiiii...aku bab makan2 memang lajuuu!!!hahahaha...n bila sampai aje umah mak saudara nyaa, kami nampak makanan semenanjung!!!NASI IMPIT KUAH KACANG,RENDANG AND SOTO!!!!!!apa lagi, aku termasuk 7 orang kawanku yang lain terus terpa macam x penah jumpa makanan....(mesti makcik n suami dia kesian tgk kami yang kelaparan kan???)tp, mmg sedaplaaa!!!aku makan sampai kekenyangan...sampai nk solat asar lepas tu macam dah xleh rukuk...hahahah...(betuah punya budak!!)..then menu yang tetap ada, kek lapis serawak...ILIKE!!

 n lastly, kami g lepak2 dekat PANTAI DAMAI, konon2 nak release tensionlaa...tp,wat dosa mata adalaaa...dengan tgk free show..hahahah!!!sampai kul 7 kami pun balik..yela, sni masuk maghrib pkul 6.30,insyak kul 7.30..so,pkul 7 memang dah gelap..lagipun kami anak dara, mana leh balik lewat2..hehehehe

sempat lagi berposing atas rumput dengan muka yg serabai sebab tahap  keletihan yg melampau..lgpn x sempat nk touhcup lepas solat..bedai aje..hahaha!
neh memberku bernama zatul..org senegeri..hehehe...abeh solat pun sempat posing sebentar..dunia2...





2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...