maKcik MaNis

My photo
kuching, sarawak, Malaysia
sudah berumo 21 tahun...asal saya aloq staq maju jaya!ding...skrg study kt unimas n mostly want to say, im juz ordinary gurl who always make mistake..tak suka makeup tp suka men makeup2..hahahaha!saya suka lepak, n sgt suka menghabiskan masa dgn membaca..chill up to read..xsuka jgn baca!byebyebye!

Feb 14, 2011

kekasih awal dan akhir...

assalamualaikum...first tgk tjuk neh mst igt aku nk cita pasal bf kn???NO! NO! NO!
btw, aku nk tnya gengs laa, sapa kekasih awal dn akhir korunk haa???!!jwb3!!
n make sure jawapannya ialah NABI MUHAMMAD S.A.W...
sempena dgn MAULIDUL RASUL neh, kita sentiasala berselawat ke atas nabi dan basahkan bibir kita berzikir padaNYA...bukan setakat hari neh aje tapi amalkan slaloo...

ok, aku juga nk share something kenapabaginda merupakan kekasih awal dan akhir??
sbb, masa baginda wafar, dia x menyebut nama isteri-isterinya..x mnyebut nama puteri2 baginda...tapi menyebut 'umatku,umatku,umatku'....baginda begitu menyayangi umatnya, kenapa kita sebagai hamba ALLAH xdpt mengingati baginda???janganlah terlalu agungkan kekasih yg belum tentu milik kita...jgn menjadi hamba kepada org yg belum pasti dapat membuatkan kita masuk syurga...tapi, ikutla sunnah nabi..amalkan apa yg diperintahNYA, buangla tabiat yg dilarang olehnya...insyaallah,kita mendapat keredhaanNYA...


SEJUMLAH KATA, SEINDAH BAHASA

 :) pastikan niat yang betul
 
:) mulakan dgn BISMILLAH
 
 :) kita hamba maka bersyukurlah!
 
:) hari-hari dalam senyuman 
 
:) masalah itu cabaran
 
:) ujian itu kasih sayang ALLAH
 
:) sabar itu penguat hati
 
:) muhasabah dan istighfar
 
:) jangan marah!
 
:) aku hanya milik-MU
 
:) dunia itu ditangan, akhirat itu dihati
 
:) sesungguhnya ALLAH menyayangimu! 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...