maKcik MaNis

My photo
kuching, sarawak, Malaysia
sudah berumo 21 tahun...asal saya aloq staq maju jaya!ding...skrg study kt unimas n mostly want to say, im juz ordinary gurl who always make mistake..tak suka makeup tp suka men makeup2..hahahaha!saya suka lepak, n sgt suka menghabiskan masa dgn membaca..chill up to read..xsuka jgn baca!byebyebye!

Nov 26, 2010

AWAS!!

Assalamualaikum...entry kali ini adalah aku sebagai hamba ALLAH ingin mengungati sesama ISLAM..bukan apa,kadangkala kita terleka dengan kemewahan dunia sampai khilaf..kakak aku ada forward kt aku satu email,mungkin dah lama tersebar,tapi aku ingin ingatkan lagi kawan-kawan aku diluar sana..mungkin kita lupa,kita sbenarnya sedang dhapuskan..HATI-HATI ketika memilih kasut kulit,sbb ada yang dijual secara terbuka diperbuat daripada kulit KHINZIR..tahu kn,HARAM kita menyentuhnya..so,perhati betul2..kalo ada lubang-lubang kecil,macam liang roma,mmg sahlaa...

then pemakanan kita,korang jgnla pakai men bedal aje tanpa lihat isi kandungan dia..tahu x mnuman berperisa KICKAPOO...actually pengeluar dia ialah syarikat arak..mmg dah tulis kt tin dia...so,paham-pahamlaaa...sedikit-demi sedikit otak makin jem..

THEN!!!CARLSBERG ada keluarkan minuman baru berperisa JOLLY SHANDY berperisa LEMON ORANGE..arak jenis baru wooo...so, BE ALERT ok!!!jgn men bedal aje!!itu ARAK ALAF BARU..

Produk paling LARIS tetapi TIDAK HALAL 

1.Shampoo dan facial DOVE
2.Pringles potato chips
3..Lychee NARCISSUS
 



didalam produk ini mengandungi lemak KHINZIR...hurm,terkejut x???!!alamak,aku pakai perapi DOVE!!!!
OK,nk tanya korang penah makan kuaci x???kuaci dalam bekas kertas 2..sebenarnya kuaci 2 digoreng dengan tulang KHINZIR...kalo korang baca dekat label dia,ada kandungan RENNET aka KHINZIR...






kt bawah neh ada keratan akhbar..baca2..





"....adalah tidak mustahil, seorang ISLAM yang kini sudah berusia 40 tahun,...kalau dihitung 
....mungkin dah termakan seekor babi secara syubhah...!!!" 



"...SEDARILAH UMAT ISLAM DI MALAYSIA INI, SELAMA INI DAN SAMPAI SEKARANG INI...APA YANG TELAH MASUK KE MULUT KITA, ANAK-ANAK KITA...ADALAH MAKANAN & MINUMAN HAMPIR SEMUANYA ADALAH SYUBHAH..."
 

...masih lagi dok fikir ??? sampai bila nak fikir ???
 


3 comments:

  1. i just gave u an award. please take it from my blog. congatulations ! i love ur blog fren !

    ReplyDelete
  2. thankz sbb baca entry neh..kita sesama ISLAM haruslah saling mningati..insyallah,sesama kita berkongsi ilmu..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...