maKcik MaNis

My photo
kuching, sarawak, Malaysia
sudah berumo 21 tahun...asal saya aloq staq maju jaya!ding...skrg study kt unimas n mostly want to say, im juz ordinary gurl who always make mistake..tak suka makeup tp suka men makeup2..hahahaha!saya suka lepak, n sgt suka menghabiskan masa dgn membaca..chill up to read..xsuka jgn baca!byebyebye!

Dec 22, 2010

cinta @ cantik

assalamualaikum kawan-kawan!

korang watpe 2??aku tgh boring tapi kepala otak aku penuh sarat dengan persoalan..knape??haa,,teruskan baca entry aku kali neh..bagi aku topik neh agk best..tapi kalo korang rasa aku syok sendiri,sila-silalah beredar tanpa meninggalkan dosa ea..hehehe

cantik??
cuba korang tanya bf/gf kowank,diowang nk kt kowank sebab cantik kew apa??hahahaha.kalo tgk kecantikan menggunakan mata hati xpe gk!!mmg bagus..tapi kalo dia tgk menggunakan mata sahaja,mmg xpatut!!actually aku nk cakap pasal aku..wakeke!!aku neh bukan cantik,n bukan stylo,jgk bukan putih melepak ok!sedap mata memandang pn belum tentu lagi..huhu..tapi aku tetap bersyukur dengan kurnian yang ALLAH bagi kepadaku..dulu masa aku masih tersesat (bukan sesat agama,mksud aku bodolaaa) aku mmg rasa rendah diri sangat..konfiden langsung tak ada sebab aku sedar aku x cantik,chubby n xade orang berkenan pun..tapi alhamdulillah,lepas dah matang n sentiasa dekatkan diri padaNYA, aku bersyukur dengan keadaan aku sekrang..biarlaa bersederhana dalam apa jua keadaan..

rahsia..
nk dengar satu rahsia x??hehe..bukan rahsia pun tapi memalukan aje..hahaha..dulu aku ada berkenalan dengan mamat neh..boleh dikatakan dia diketegorikan ensemlaa..(memang ensem pun sebab muka dia iras SHAHIR AF8) betul weyh!!gua x tipu!!then,masa mula tu dia men acuh tak acuh aje sebab aku kan tak lawa and exgf dia memang cun la!!(aku taw sebab dia sendiri mengaku) then aku pun sedar diri sebab sangatlaa lama aku mencuba tapi dia jual mahal bai!!then bila aku pun stop contact dia, tiba2 dia sendiri contact aku sebab dia cakap dia rasa kehilangan sesuatu dalam diri dia..(sebab aku jenis yang manjakan orang n tersangat penyayang aka menghormati,bukan puji tapi memang kawan2 aku yang cakap ok!)..then aku pun rasa sangatlaa terharu...aku pun kembali menerima dia..but!!ada satu bnda terjadi yang menyebabkan sampai sekarang aku terus lupakan dia bila kami bergaduh(atas sebab-sebab yang munasabah ok)..tapi dia telah mengeluarkan satu ayat yang tak dapat aku lupakan...

"anis sedarlaa yang anis tu tak cantik mana!bersyukurlaa abang terima n sayang anis ok!!"

apa pendapat korang??hehehe
memang time tu aku rasa tersangatlaa hina..tapi mujurlaa emosi tak berjaya mempengaruhi mindaku..and aku pun terus menghilangkan diri walaupun lepas tu dia terus menghubungiku melalui facebook..(minta maaf bai!!)haha

cinta
cinta tak memerlukan kecantikan paras rupa..tapi kecantikan hati kita..ikhlas,percaya,keyakinan,jujur dan pelbagai aspek yang dapat mengawal keutuhan hubungan..ada seorang mamat yang pernah aku sayangi (bukan mamat diatas ok!) pernah cakap..

"awak cantik..cantik dengan sikap dan perlakuan awak..cantik dengan kesopanan awak..dan semuanya terpancar pada wajah awak.."

aku pun balaslaa..dalam nada lawak ok sebab aku bukanlaa jenis cakap serius..hehe

"mana da anis cantik..anis bukan pempuan yang kurus and muka licin berkilat k"

dia pun balas..

"sapa cakap macam tu dia tak tengok seseorang melalui mata hati,tapi mata kaki..mana da orang sempurna kan??ada kelebihan and kekurangan masing2..mana da terkurang and terlebih,kita salinglaa melengkapi..hehehe"

walaupun dia masih berlawak dalam nadanya,aku tersangatla terharu sampai terkaku..huhuhuhu..tapi jodoh kami tak panjang..bukannya sebab bergaduh atau pape..tapi tak dapat restu...

sooo,kalo nak bercinta memang perlukan kecantikan..tapi nilailah melalui mata hati,bukan mata kaki k!!!

(uishhh!!kaki ada mata kaa??cek2!!)

kongklusinyaa..aku tak tahu lelaki yang dalam hatiku ini melihat aku melalui apa ea??kena tanya dia neyh!!huwahahaha...

3 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...