maKcik MaNis

My photo
kuching, sarawak, Malaysia
sudah berumo 21 tahun...asal saya aloq staq maju jaya!ding...skrg study kt unimas n mostly want to say, im juz ordinary gurl who always make mistake..tak suka makeup tp suka men makeup2..hahahaha!saya suka lepak, n sgt suka menghabiskan masa dgn membaca..chill up to read..xsuka jgn baca!byebyebye!

Apr 17, 2011

TAKUT

Aku takut engkau tergoda ...
karena itu aku diam
Aku takut engkau goyah ...
karena itu aku diam

aku takut ada yang kecewa
aku takut ada yang terluka
aku takut ada yang terhina
karena itu aku diam..

aku takut tak dpt menjaga
aku takut potensi yang tak dpt diduga
aku takut jatuh ke dalam dosa
karena itu aku diam..


aku takut melanggar laranganNya
aku takut tak lagi peka akan peringatanNya
aku takut tak lagi taat kepadaNya
karena itu aku diam..

aku takut tak lagi indah pada saatnya
aku takut tak lagi mesra seharusnya
aku takut tak lagi terjaga, hina di dua dunia
karena itu aku diam..

aku takut hatiku tertipu nafsu
aku takut taqwaku tergadaikan sebab itu
aku takut perasaanku tertutup emosi sesaatku
karena itu aku diam..

aku takut jauh dariNya
aku takut tidak dapat keberkatan dariNya
aku takut tak lagi dapat pertolongan dariNya
tak lagi mengamalkan FirmanNya
tak lagi mengikuti NabiNya
karena itu aku diam..

aku takut tak didengar dalam do'a
aku takut tak ditolong dalam musibah
aku takut tak dilihatNya di padang mahsyar penuh galau dan gundah
karena itu aku diam..

aku takut tak dapat memegang amanahNya
aku takut tak dapat memetik sakinah, mawaddah dan rahmatNya
aku takut tak dapat mengabadikan diriku kepada kedua orang tua
karena itu aku diam..

dalam diam aku berikhtiar
mempersiapkan mental, modal, hati dan fikiran
dalam diam aku berdo'a
memohon petunjuk, pertolongan dan kekuatan dariNya

dalam diam aku menghormatimu dengan petunjukNya
dalam diam aku menjagamu dengan cintaNya
dalam diam aku mengurai rahsia tulisan di lauhmahfudzNya
dalam diam aku menjaga cinta sebagai anugerah dan amanah..

dalam diam aku memperbaiki diri
dalam diam aku mempersiapkan hati
dalam diam aku mengumpulkan ilmu untuk saat bersatu nanti
dalam diam aku berusaha memberikan yang terbaik dengan redha ilahi..

dalam diam aku mengukir cinta abadi
cinta dengan cara yang diajarkan RasulNya
cinta penuh taqwa dan tawakkal kepadaNya
cinta yang datang dan akan kita kembalikan hanya padaNya..

Bersabarlah dalam diamku
Berdo'alah tuk menguatkan hatimu
Bersyukurlah atas suka dan dukaNya untuk kuatmu
karena engkau kan menjadi sebahagian penting perjuanganku

Sungguh Dia mendengar keluh kesahmu
Sungguh Dia melihat gundah dan sedihMu
sungguh Dia telah mempersiapkan yang terbaik untukmu
Sungguh Dia telah menyediakan pahala yang melimpah, atas sholihahmu.

tautkan hati kita dalam do'a
ikhtiarkan jiwa dan raga kita dalam ilmu dan ibadah
kuatkan potensi kita dengan menjalankan FirmanNya, Sunnah NabiNya
yakinlah .... kan indah pada saatnya.
karena kita ... menuju redha-Nya.....

2 comments:

  1. eh muka awak sekali pandang cam cik epal lah ! ^^

    ReplyDelete
  2. hahaha..ada kaa???jauh panggang dari api kot...dia cumel gila kot...saya x..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...